در دو دهه گذشته شرکت بریجستون اقدامات گسترده ای را برای دستیابی و گسترش فناوری تایر انجام داده است و به عنوان پرچم دار جهانی در ارائه فن آوری تایر و توسعه پیشرفته ترین لاستیک ها و محصولات لاستیکی و عرضه این فناوری ها در دنیا کوشیده است.

در این راستا یکی از فناوری های مهم بریجستون که در تمام شرایط جاده ای همراهی مطمئن برای رانندگی می باشد فناوری ایمنی Drive guard (درایو گارد) است.

تایرهای Drive guard این امکان را فراهم می سازند تا هنگام رانندگی وقتی باد لاستیک تحت فشار بیش از حد خارج گردید و یا بر اثر برخورد اجسام خارجی دچار آسیب و ترکیدگی شد خطرات ناشی از آسیب دیدگی کاهش و استرس و نگرانی توقف در حاشیه جاده به حداقل برسد و کنترل و ایمنی خودرو در سطح بالایی باشد تا امکان ادامه مسیر سفر حداکثر تا مسافت 80 کیلومتر و با سرعت 80 کیلومتر در ساعت فراهم گردد و با خیال راحت تا رسیدن به نزدیکترین نمایندگی لاستیک به سفر خود ادامه دهید.

این تایرها به عنوان یک محصول سازگار با محیط زیست نیز طبقه بندی می شود که با کاهش اصطکاک تایر با سطح جاده به کاهش مصرف سوخت و آلایندگی وسایل نقلیه نیز کمک می کند همچنین با بهره گیری از الگوی آج نامتقارن و شیارهای عریض تر عملکردی مطلوب در جاده های خشک و مرطوب دارد.

در طراحی این نوع تایرها با بهره گیری از تکنولوژی هشدار TPMS ، دیواره های تقویت شده و فن آوری خنک کننده پیشرفته در دیواره های تایر، مهم نیست که یک تیغه لبه های بیرونی را برش دهد یا شی تیزی مانند میخ سطح آج را سوراخ کند. پس از آسیب تایر از طریق سیستم TPMS تعبیده شده در صفحه نمایشگر کیلومتر شمار به راننده اعلام می گردد که یک یا چند تایر فشار باد خود را از دست داده و رانندگی در این شرایط خطرناک است، تا راننده تا حد امکان سرعت خودرو را کاهش دهد همچنین با کمک دیواره های تقویت شده تایر، تعادل وسیله نقلیه حفظ شده و وزن وسیله نقلیه را تحمل می کند و با استفاده از فناوری خنک کننده موجود در دیواره های کناری تایر، گرما و اصطکاک بصورت یکسان در سطح تایر توزیع شده و از تخریب بیش از حد تایر جلوگیری می شود.

ضمنا توصیه می شود پس از آسیب دیدن تایر در صورت بروز لرزش غیرمعمول یا مشکل در استفاده از وسیله نقلیه ، از شتاب ناگهانی، ترمزگیری یا مانور خودداری گردد و خودرو را در اسرع وقت و با اطمینان خاطر متوقف کنید. زیرا هر تایر صرف نظر از طراحی یا کیفیت آن، غیر قابل تخریب نیست و ممکن است بر اثر سرعت خودرو ، بار، دمای و شرایط محیطی ناگهان تخریب شده و منجرب بروز حوادث شدیدتری گردد. در این حالت جهت ادامه مسیر حتما تایر باید تعویض گردد.

برخی نکات مهم:

– درصورتی که از خودور بعنوان یدک کش استفاده می کنید پس از آسیب به تایر از ادامه مسیر خودداری کنید یا یدک را از خودرو جدا نمایید

– از لمس کردن تایری که دچار آسیب شده و مسافتی را طی کرده خوداری کنید و منتظر باشید تایر خنک شود.

– از سرعت 80 کیلومتر بر ساعت تجاوز نکنید و حداکثر مسافت 80 کیلومتر را طی کنید.

– بار وسیله نقلیه و شرایط محیطی مانند دما باعث کاهش عملکرد این فناوری می شود.

– ترمیم تایرها به میزان آسیب تایر، میزان افت فشار و شرایط کارکرد خودرو بستگی دارد و توصیه می شود اگر تایر با فشار باد کمتر از 50 درصد کار کرده باشد قابلیت تعمیر را ندارد.

نکته مهم اینکه با استفاده از لاستیک های DriveGuard دیگر نیازی به تایر یدکی نیست و باعث صرفه جویی در فضای شما و بهبود مصرف سوخت می شود. و توصیه می گردد که این تایرها را همزمان با تایرهای معمولی استفاده نکنید مگر در مواقع ضروری یا بطور موقت استفاده شود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!